• SportBSO Bemmel, wat onderscheidt deze BSO van andere BSO’s?

Bas Disveld opende begin dit schooljaar SportBSO Bemmel.
    Wat drijft een 27-jarige sportfanaat om een buitenschoolse opvang in Bemmel te beginnen? En wat houdt deze BSO nou eigenlijk in?

Bemmel
    Bas Disveld (27) is in Bemmel vooral bekend als voetballer van het eerste elftal van de plaatselijke club en als jeugdtrainer. Maar op het sportpark aan de Ressensestraat  is hij nu ook de eigenaar van de Sport BSO Bemmel. ,,Kinderen blij weer naar huis zien gaan geeft mij gewoon veel voldoening.”

Mannen die een BSO beginnen zijn zeldzaam. Waarom een BSO?
    ,,Ik heb een sportachtergrond. Naast voetballer heb ik twee sportopleidingen doorlopen en verschillende trainersdiploma's behaald. Daarnaast heb ik tussen 2015 en 2017 gewerkt op BSO De Verwondering in Lent. Dat werk sprak me aan en dan ontstaat op een gegeven moment het idee om op eigen benen te gaan staan. Dit jaar was het zover. En dan ligt het met mijn achtergrond voor de hand om ook in de buitenschoolse opvang voor de sport te kiezen. Ook omdat je die in deze omgeving nog niet had.”

En dan kiest u voor Bemmel?
    ,,Ja. Omdat ik hier al jaren kom. Maar ook omdat SC Bemmel echt mee wilde werken. Ik kan hier gebruik maken van de clubaccommodatie en de velden. SC Bemmel is een club die naast het aanbieden van voetbal ook maatschappelijk betrokken wil zijn. Ik heb hier het G-voetbal op kunnen zetten. En dan ligt hier een mooi sportcomplex dat op deze manier ook een maatschappelijke functie buiten het weekend kan vervullen. Dat kwam allemaal mooi samen in de Sport BSO.”

En zijn uw dromen nu uitgekomen?
    ,,Ik ben pas 19 augustus gestart, maar het gaat goed ja.  Op dit moment hebben wij iedere week 25 energieke kinderen,  die graag willen sporten. Natuurlijk was het voor mij ook spannend of het allemaal goed zou gaan en ze zich voldoende vermaken. Ze reageren nu teleurgesteld als hun ouders voor de deur staan om ze op te halen. Dat is een goed teken. Ze gaan hier tevreden en blij de deur weer uit en dat geeft mij veel voldoening.”

Waarin onderscheidt de SportBSO zich?
    In de nieuwe buitenschoolse opvang ligt de nadruk naast sport op een gezonde levenswijze. Disveld biedt maandag, dinsdag en donderdag plaats aan maximaal 11 kinderen per dag. Mocht de vraag groot worden, dan is er de mogelijkheid om een tweede groep en/of een dag toe te voegen.
    De kinderen krijgen per dag een afwisselend sportprogramma aangeboden en er is veel ruimte voor individuele aandacht.
    Naast de sporten die we zelf aanbieden gaan we ook clinics bezoeken bij sportclubs in de regio. Daar kunnen de kinderen kennis maken met andere sporten dan ze gewend zijn.”
    De Sport BSO Bemmel richt zich niet specifiek op Bemmel. ,,Als Sport BSO  hebben we denk ik een wat breder werkgebied. En dat kan, we halen de kinderen zelf op van school en brengen ze naar Bemmel.

Spreekt de SportBSO je aan en wil je meer informatie? Neem dan contact op via de website en kom een dagje kosteloos op proef. www.sportbsobemmel.nl