• Helden

• Helden - speciaal voetbal

Vraag de teammanager of wedstrijdsecretaris om een teamfoto toe te voegen in Sportlink Club
  • Sportclub Bemmel Heldenvoetbal

Sinds 2014 is bij Sportclub Bemmel het Speciaal voetbal ingevoerd. Al snel werd de naam veranderd in HELDEN voetbal. Die naam is inmiddels een begrip geworden op het sportpark Ressen en ver daarbuiten. Dat er veel behoefte aan deze aparte tak in het voetbal was, is inmiddels wel duidelijk geworden.

Wie en waarom?

Veel jongens en meisjes met een beperking kunnen heel moeilijk of helemaal niet in het reguliere voetbal invoegen. Heldenvoetbal is de oplossing voor deze kinderen. In 2014 zijn we (Sportclub Bemmel) met vier helden begonnen en inmiddels hebben we er ruim dertig van alle leeftijden. Gezien de grootte van de groep is er toen besloten de HELDEN in drie groepen op te delen: ‘De HELDIES’, ‘HELDEN 2 de pupillen’ en ‘HELDEN 1 de junioren’. Dit maakt dat we eenieder in de voor hem/haar beste groep in kunnen delen tijdens de trainingen en wedstrijden. Alle drie de groepen spelen een eigen competitie. Er staat een groep enthousiaste trainers op deze groepen, zodat we veel individueel met elke speler kunnen werken.

Verschillende niveaus, één doel

Samen met 11 clubs uit de regio hebben we een convenant ondertekend op initiatief van de stichting NEC Doelbewust. NEC doelbewust zet zich onder andere in voor het Speciaal voetbal en organiseert onderlinge competities op verschillende niveaus, waarbij we een gezamenlijk doel hebben, namelijk zoveel mogelijk succesbeleving van het individu. Dit is tevens onder het motto “spelplezier gaat voor spelregels”. De wedstrijden worden uit en thuis meestal op de vrijdagavond om 19:15 uur gespeeld. Eens per seizoen nodigt NEC Doelbewust alle HELDEN en hun begeleiding uit om een wedstrijd van NEC te bezoeken. Inmiddels zijn er ook al 2 helden van Sportclub Bemmel ingelijfd door het ‘NEC Talententeam’.

Interesse?

Is je interesse gewekt ? Kom dan eens langs om te kijken of mee te trainen op de maandagavond van 18:15 tot 19:15 uur. We trainen op veld 1 op Sportpark Ressen.

Aanmelden kun je bij Harry Rooijakkers. Email: harry.rooijakkers@outlook.com

De contributie voor de HELDEN is € 47,- per half jaar. Voetbalkleding wordt vanuit de Sportclub Bemmel verstrekt.

Harry Rooijakkers, Coördinator / trainer HELDEN voetbal Sportclub Bemmel
    Voor verdere info. Mobiel: (06) 41 71 64 27

• Begeleiding

Geen informatie

• Wedstrijdverslagen

Er zijn nog geen wedstrijdverslagen voor dit team.