• Gastouder

Gastheer of gastouder: een beetje structuur op de zaterdagen!

Nu onze club(jeugd) groter en groter wordt, is de druk op het gebruik van de velden en vooral ook de kleedkamers, hoger dan ooit. Als we met zo velen lang prettig gebruik willen blijven maken van onze faciliteiten is een beetje structuur nu eenmaal noodzakelijk.

Bij die structuur moet u denken aan de volgende zaken:

• Ontvangst jeugdleiders en scheidsrechters bij thuiswedstrijden: voor tegenstanders en scheidsrechter, die een wedstrijdformulier in moeten vullen, is er een kopje koffie of thee.
    • Reserveren van het instructielokaal: voor trainers of vergadertijgers die daar op zaterdag gebruik van willen maken; laat dit tijdig weten zodat iedereen ook aan de beurt kan komen!
    • Uitgifte van de sleutel van de kleedkamers: Leiders meldt u zich voor de wedstrijd zodat we afspraken kunnen maken over het kleedkamergebruik, speelveld (al dan niet het opruimen van pupillengoals) en de beschikbaarheid van een scheidsrechter. Ik noem daarbij de tijd dat ik de sleutel terug wil hebben (van de tegenstander in ruil voor het wedstrijdformulier), zodat ook de volgende wedstrijd weer volgens schema kan plaatsvinden.
    • Uitgifte van wedstrijdballen, vlaggen en eventueel fluitje aan de scheidsrechters: we hebben terreinknechten die de tachtig inmiddels gepasseerd zijn, dus laat ik die mensen zich graag concentreren op de beker thee of limonade in de kleedkamers en het plaatsen van hoekvlaggen in plaats van ze ook nog lastig te gaan vallen met de uitgifte van materiaal en de daarbij horende verantwoordelijkheid.
    • Een vast aanspreekpunt voor uw vragen, tips en pluimen aan de jeugdafdeling van onze club. Ondanks dat ik zelf alleen uitvoerder ben en geen beleidsverantwoordelijkheid draag, geef ik uw opmerkingen (klachten staat zo negatief en ik hoop ook dat in de loop van het seizoen de pluimen zullen gaan overheersen) graag door aan die mensen waar het thuishoort.

Van wie de gastheer medewerking en een beetje begrip nodig heeft zijn de volgende groeperingen:

Spelers (natuurlijk!)

Het wedstrijdschema is strak gepland, waardoor we allemaal onze wedstrijden kunnen spelen. Houdt een kleedkamer niet langer in gebruik dan hoogst noodzakelijk is. Ga zo snel mogelijk en niet te lang douchen en bewaar het na kletsen gezellig voor bij ons in de kantine! Je wilde zelf ook graag op tijd je kleedkamer in, dus het elftal dat na jou komt zal dat ook wel willen.

Leiders

Help uw spelers om zich aan het bovenstaande te kunnen houden. Blijf dus even bij uw elftal in de kleedkamer na de wedstrijd, zodat ze het niet zullen vergeten. We kunnen er dan tevens van uit gaan dat de kleedkamers netjes worden achtergelaten. Meldt u zich dus wel voor en na de wedstrijd in de bestuurskamer. Alles dat ik u meegeef, zoals de kleedkamersleutel, krijg ik ook graag weer van u zelf terug! Deze doorgeven aan een volgend team lijkt dat moment misschien sneller, maar het betekent ook dat ik met die leider geen kans krijg om weer afspraken te maken. Dat gaat uiteindelijk juist tijd kosten, mede omdat ik het overzicht dan kwijt ben.

Scheidsrechters

Begin uw wedstrijden op tijd! Een wedstrijd die te laat begint en eindigt, betekent (nog) minder tijd voor de spelers om te douchen, want er is immers een tijd afgesproken waarop de sleutel ingeleverd moet worden. Vertraging achtervolgt ons de rest van die zaterdag.

Wij vertrouwen op de medewerking van iedereen!

Jos Hendriks,

Gastheer zaterdag (van ca. 8.30-15.00)
    gastouder@sportclubbemmel.nl

De (andere) gastouders zijn:

Martien Niels - Coordinator Gastouders

Jan Roelofs